Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu | Kapitola 9

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

35

Seznam kapitol

1. Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu 2. Sapphire Radeon X800GTO Ultimate 3. Přetaktování a TRIXX 4. Spotřeba, teploty a chlazení 5. Testovací sestava a metody 6. Syntetické benchmarky 7. Testy fillrate, pixel a vertex shader
8. Half-Life 2, Far Cry 9. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 10. UT2004, Counter-Strike, TRAOD 11. Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE 12. Doom 3, The Chronicles of Riddick 13. Závěr

Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.

Reklama

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Nově zařazeným benchmarkem je také Battlefield 2, ovšem testovat v něm se občas stává noční můrou (viz kapitola o metodách). Překvapivě se zde nepřetaktovaný Radeon X800GTO příliš neprosazuje a v jednom případě byl dokonce pomalejší než 6600GT. Ovšem zvýšení frekvencí na 608/560 vystřelilo kartu na špici grafů (nárůst až +40%).

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Painkiller BOOH je hra využívající možnosti Pixel Shaderů 3.0, což se projevuje na velmi podařené grafice. Testoval jsem ve vlastním demu z mapy Looney, na které se poměrně jasně projevily rozdíly mezi kartami. X800GTO zde suverénně poráží GeForce 6800 a hra je s ním hratelná prakticky i v nejvyšším možném nastavení.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama