Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony Rx 2xx MSI

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA) | Kapitola 11

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

2

Seznam kapitol

1. Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA) 2. Jak budeme testovat 3. Tomb Raider 4. BioShock: Infinite 5. Metro Last Light 6. Crysis 3 7. Thief
8. Grid 3 Autosport 9. Alien: Isolation 10. Dying Light 11. Far Cry 4 12. Teplota, hlučnost a spotřeba 13. Závěr

Po testování GeForce GTX 960 v SLI zapojení se dnes podíváme do tábora konkurence, tedy AMD a jejich Radeonů R9 285 v zapojení CrossFire (XDMA). Bude pro nás CrossFire lepší volbou než SLI? No uvidíme!

Reklama

Far Cry 4




Nvidia GameWorks je hlavním důvodem zařazení této hry do naší metodiky testování. Far Cry 4 je dalším pokračováním úspěšné serie od vývojového studia Ubisoft Montreal. Hra využívá engine Duna Engine 2 s implementací GameWorks a je vyvíjena pod křídly TWIMTBP. Far Cry 4 nemá vlastní benchmark, a proto je použito testování přímo ve hře na mapě Banapur. Testovací scéna je měřena pomocí FRAPS s nastavenou délkou 78 sekund.

Rozlišeni 1920x1080

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Pro zvětšení klikněte na obrázek

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Stejně jako u testů SLI v článku Davidové proti Goliášovi, tak také zde jsme testovali pouze v rozlišení 1920x1080. Asi není velkým překvapením, že v této hře dominuje dvojice GTX 960 v SLI zapojení. Škálování CrossFire je sice poměrně slušných 68 %, ale hra při CrossFire trpí citelnými propady snímkové frekvence a stutteringem. Hru Far Cry 4 jsem po instalaci patche 1.10.0 nechtěl původně do dnešních měření zařadit vůbec (z důvodu nižší konzistentnosti výsledků), ale nakonec ji tu máme, abychom měli výsledky zdokumentovány. Na internetu se totiž kolem Nvidia GameWorks začíná objevovat příliš mnoho nezodpovězených otazníků, a to nejen z řad samotných uživatelů Radeonů, ale také herních vývojářů.

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

My tuto situaci budeme samozřejmě sledovat a podle vývoje se zařídíme dále tak, aby naše testovací metodika odrážela opravdu reálné výkony grafických karet ve hrách. Do objasnění celé situace však hry obsahující GameWorks v našich testech zůstanou a také efekty, založené na této knihovně, necháváme zatím zapnuty.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama