Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony Rx 2xx MSI

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA) | Kapitola 7

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

2

Seznam kapitol

1. Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA) 2. Jak budeme testovat 3. Tomb Raider 4. BioShock: Infinite 5. Metro Last Light 6. Crysis 3 7. Thief
8. Grid 3 Autosport 9. Alien: Isolation 10. Dying Light 11. Far Cry 4 12. Teplota, hlučnost a spotřeba 13. Závěr

Po testování GeForce GTX 960 v SLI zapojení se dnes podíváme do tábora konkurence, tedy AMD a jejich Radeonů R9 285 v zapojení CrossFire (XDMA). Bude pro nás CrossFire lepší volbou než SLI? No uvidíme!

Reklama

Thief




Thief je v metodice díky možnosti měření Mantle. Thief je FPS hra založená na hodně modifikovaném engine Unreal Engine 3 a vytvořená vývojovým studiem Eidos Montreal. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje podporu pro Mantle. Ve hře je obsažen vlastní benchmark, který měříme pomocí FRAPS a délka testu je 72 sekund.

Rozlišení 1920x1080

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Pro zvětšení klikněte na obrázek

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Rozlišení 2560x1440

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Pro zvětšení klikněte na obrázek

Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)

Thief, kromě renderování přes DirectX, využívá také API Mantle. Pokud bychom brali výsledky pouze DirectX, pak vítězem by byla grafická karta GTX 960 v SLI zapojení. Bohužel pro GTX 960 zde SLI trpí na micro-stuttering, zvláště pak ke konci testu. U AMD sice micro-stuttering není tak patrný, avšak CrossFire zde zase trpí častými záseky plynulosti (stuttering). Tato hra určitě není vhodná pro použití CrossFire a ani SLI.

Nastavení renderování přes Mantle pak přináší vysoký nárůst snímkové frekvence, bohužel ale nemáme možnost ověřit plynulost. Je zajímavé, že Mantle s jediným Radeonem R9 285 přináší vždy vyšší snímkovou frekvenci, než CrossFire pod DirectX. Škálování CrossFire u DirectX a rozlišení 1920x1080 je velmi nízkých 13 %, v rozlišení 2560x1440 pak ještě nižších 11 %. Ovladače grafických karet AMD pro DirectX zde rozhodně nejsou nijak výkonné, spíše naopak. U Mantle je pak škálování CrossFire v rozlišení 1920x1080 nějakých 65 % a v rozlišení 2560x1440 zase 61 %.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama