Recenze Grafiky a hry ATI

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč) | Kapitola 7

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

29

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč) 2. Novinka - ATi Radeon X1300Pro 3. Grafické karty ATi 4. Grafické karty nVidia 5. Testovací sestava a metodika 6. Syntetické benchmarky 7. Testy fillrate, vertex a pixel shaderů
8. Half-Life 2, Far Cry 9. Painkiller: BOOH, UT2004 10. Splinter Cell, Serious Sam SE 11. Doom 3, Wolfenstein ET 12. Shrnutí výsledků a průměrný výkon 13. Poměr cena/výkon a vyhodnocení

Tento týden přichází na Svět Hardware další z megatestů a tentokrát se budeme zabývat grafickými kartami pro PCI Express. Celkem se nám sešlo 31 modelů od ATi a nVidie a postupně se na ně podíváme v závislosti na ceně. Karet z low-endu máme celkem 9 a k nim jsme přidali ještě Radeon X1300Pro, který dorazil z ATi minulý týden.

Reklama

Následující testy jsou vytažené z rozšířených testů jednotlivých syntetických benchmarků od Futuremarku a taktéž si je rozebereme detailněji v pondělí. Přesto je ale zajímavé jednotlivé karty srovnat již nyní.

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Fillrate vyjadřuje rychlost karty vyplňovat pixely na připravený geometrický mode, nebo-li objekt otexturovat. V případě 3DMarku05 velmi přesně odpovídá teoretickým hodnotám, což je vidět na číslech zaokrouhlených blízko stovce. Když si spočtete 4 x frekvence jádra, vyjdou vám hodnoty jako u multitexturingu.

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Testy vertex shaderu, tedy jednotky pro geometrické operace, je jasnou parketou pro grafické karty ATi. Projevuje se to hlavně v 3DMarku05, kde i jinak slabý Radeon X300 poráží všechny nVidie. 64-bitové karty zde mají zjevnou nevýhodu.

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Pixel shadery jsou pro změnu výpočetní jednotky určené k operacím s pixely jako je osvětlení, stínování, různé odlesky, bump mapping, normálové mapování apod. Jeho výkon na nových grafikách je ve většině případů lepší na GeForce, ovšem zde musí ustoupit hrubé síle Radeonu X1300Pro (frekvence 600/400 jsou přeci jen síla).

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Přestože se jedná o starý test z 3DMarku2001 SE, Environment bump mapping testuje schopnosti karty používat tento typ mapování, kdy je na nějaký objekt nanášen podle environment mapy obraz nějaké jiné textury. Může se využívat např. u odrazů krajiny na hladině jezera apod. A výkon? Raději nekomentovat :-)

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

V testu Point Sprites z 3DMarku2001 SE také dominuje X1300Pro, ovšem 128-bitové GeForce jsou na tom tentokrát velmi dobře. Podle výsledků ve fps je ale vidět, že tento test je stále poměrně aktuální.

Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)

Další benchmark, který komplexně zatěžuje pixel i vertex shadery, je Ragtroll z 3DMarku03. Výsledky nechám bez komentáře.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama