Zpět na článek

Diskuze: Kosovo kvůli blackoutům zakázalo těžbu kryptoměn

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

doriel
doriel
Level Level
11. 1. 2022 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle článku jsou ty výpočty pro mě dost překvapivé. Moc se mi to těžení nelíbí, ale nikomu to zakazovat nechci. Nacpali dotoho dost peněz a teď si to vydělávají zpět. Jak už někdo psal, je to důsledek nedůvěry ve státy a měny, které emitují.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 1. 2022 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Ano, ta čísla mohou být překvapivá. Pak ani není divu, že těžba kryptoměn je v násobcích toho, co spotřebovávají elektromobily. Např. jen u Bitcoinu se hovoří o nějakých 120-130 TWh ročně, u Etherea okolo 50-70 TWh. To máme 170-200 TWh za rok.

Kolik je elektrických aut na cestách, těžko říci. Dají se najít různá čísla, asi nejpravděpodobněji to vypadá na více než 14 milionů vozů (otázkou je, kolik z těch 14 milionů prodaných EV ale už nejezdí a o kolik to číslo bude nižší). Pokud běžné EV spotřebuje mezi 3-5,5 MWh ročně, řekněme, že v průměru 4,5 MWh za rok, ať nejsme moc optimisté, tak to máme 14M*4,5MWh = 63 TWh za rok. Jen dvě kryptoměny BTC+ETH jsou na trojnásobku toho, co všechny elektromobily.

wrah666
wrah666
Level Level
10. 1. 2022 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kosovo má s elektřinou dost problémy. Ovcšem ne kvůli těžařům, ale kvůli tomu, že jde o vzbouřenou provincii, násilně ukradenou Srbsku a snad ani nemá vlastní elektrárny. (a pokud ano, tak zoufale málo) A dovoz je složitý, jelikož dodavatelé chtějkí platit. A po tom co mafiáni neplatili je prostě odřízli a za jakoukoliv další dodávku chtějí zaplatit na dřevo a dopředu.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 1. 2022 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mě zajímalo kterej blbec těží s grafikou na plnou spotřebu ..... :D :D
Taky je rozdíl mezi člověkem co má doma 5 grafik a těžařskou farmou s 5000 grafik....

... obyčejní lidé se prostě chtějí chránit před inflací, investice do kryptoměn je celkem nebezpečná,
Ale jejich těžba je naopak velice výhodná,
i já pořád těžím, přesto že jsem v Listopadu musel hledat nového dodavatel el. díky krachu BohemiaEnergy a i když teď musím platit místo 3400 nové 4880Kč, pořád se i to vyplatí i na starém HW
Ethereum by muselo spadnou na čtvrtinu hodnoty aby se nevyplatilo

Už jsem pomohl asi 10-15 lidem s nastartovaním jejich vlastní těžby,
Pokud si chcete taky něco málo vyděl, nebo i něco víc třeba na novou grafiku, kontaktujte mě na mail

velkyvydelek@email.cz

korbendalascz
korbendalascz
Level Level
10. 1. 2022 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zabavovat a zakazovat by bylo asi právně složitý ale poud by se zmapovali odběrný místa kde se těží neni nic jednoduššího než jim několikrát za hodinu na vteřinu dvě vypnout zapnout přívod, budou si muset pořídit UPS aby výpadky eliminovali a v tu chvíli by se jim už těžba nevyplatila :-) nebo jedno dvě přepětí v hodině :-)

coolipi
coolipi
Level Level
10. 1. 2022 05:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..neco mezi 2​-10% celkove spotreby elektricke energie..

andir
andir
Level Level
9. 1. 2022 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtělo by to blackout ve více zemích at se to zakáže plošně a je od té kraviny konečně klid naprostá zbytečnost

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
9. 1. 2022 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

všechny farmy rušit, grafiky prodávat levně občanům na doklad, aby to nešlo ojebávat, veškerý obnos získaný z kryptoměn zabavit a dát do státních kasiček a trestat minimálně deseti lety vězení.

radecekh
radecekh
Level Level
9. 1. 2022 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Já bych raději uplatnil současný trestný zákoník. Vy tu vyzýváte ke krádeži a § 365 - Schvalování trestného činu, říká, že za to, co jste tu napsal, můžete jít až na rok do vězení. Ale chápu, že lidem jako vy, jsou zákony ukradené. To už tak u kriminálníků bývá, že zákony odmítají respektovat a mají snahu brát právo do svých rukou.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
9. 1. 2022 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Prosím, kde vyzývám ke krádeži? Zajímalo by mě to.

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh "všechny farmy rušit, grafiky prodávat levně občanům na doklad, aby to nešlo ojebávat, veškerý obnos získaný z kryptoměn zabavit"

andir
andir
Level Level
9. 1. 2022 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh už ty drogy neber nedělá ti to dobře očividně se v trestné činnosti dobře vyznáš ;) asi by se na tebe měla podívat policie podrobně ;)

thegrid
thegrid
Level Level
9. 1. 2022 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Vy máte zase tu svoji pravdu. Samozřejmě se to dá řešit pomocí zákona a budete kriminálník vy (pokud těžíte).

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh jojo, krást je ok, když na to je razítko. To už jistý pan hitler kdysi dávno věděl, že s razítkem on kriminálník nebude.

radecekh
radecekh
Level Level
10. 1. 2022 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Já netěžím, ani neznám nikoho, kdo by těžil.
A ano, můžete to řešit podle zákona, stejně jako to podle zákona řešili komunisti v roce 1948. Když se moci zmocní lúza, tak holt si může zákony schválit jaké chce.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 1. 2022 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Co je na tom krádež? Zabavení majetku není krádež.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Ok, tak ti necháme zabavit všechen majetek a uvidíme zda to budeš brát jako ok.
To že krádeš deleguješ na stát nic nemění na tom že podstata toho je krádež. Jen jsi si to omluvil.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 1. 2022 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Twl nic nepiš, píšeš sračky. Není to krádež.

Choakinek
Choakinek
Level Level
10. 1. 2022 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Ano, Zubik má pravdu. Musíte se na to dívat jeho pohledem komunisty. Pak nejde o krádež ;-).

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 1. 2022 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Upřímně, příliš mnoho demokracie škodí. Lidi pak vymýšlí píčoviny typu 68 pohlaví atd.

Choakinek
Choakinek
Level Level
10. 1. 2022 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Chcete vypsat seznam komunistických píčovin, kvůli kterým lidé umírali po statisících či milionech?

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 1. 2022 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Bla bla bla... bolševická nuda... Co tam máš dál?

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
9. 1. 2022 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uzákonil bych, že těžba kryptoměn napájená z veřejné distribuční sítě je legální pouze jako přidružená výroba tepla k topení, či TUV.
Ne že by to něco řešilo, protože prokazatelnost je velmi problematická, ale alespoň pro ten pocit.

BTW to porovnání s elektromobilem je úsměvné... Když kalkuluji, že celková ekologická návratnost EV se uvádí někde mezi 150-200 tis.km. Tak kalkulovat AUDI E-tron s nájezdem 17tis.km/rok je výsměch. Lidem co mají nájezd pod 10tiskm/rok by bylo nejekologičtější vlastnictví vozu zakázat. Lidem s nájezdem 20tiskm/rok by se měl povolit spalovák a EV pro ten zbytek.

Když už jsem se tak rozjel v té restriktivní ekologii :)

bespi
bespi
Level Level
9. 1. 2022 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou A vysledek by byl, ze by lidi jezdili klidne kolem kominu, jen aby ten najezd byl ... .
Jsou lidi co ujdou kilometr zaparkovanemu k autu, aby 500m nemuseli pesky, zda se to nelogicke? Ale jsou taci.

Lidi co s autem nenajedou ani 20k za 10 let je spousta. Tesim se na roboticke taxi, to snad dostane z ulic-parkovist aspon polovinu aut.

Derryk
Derryk
Level Level
13. 1. 2022 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Jo super, já těch 6km do práce odšlapu na kole. Ale co ti 3 skoro důchodci, které vozím? Ti to možná taky odšlapou, ale jen v létě.

bison
bison
Level Level
9. 1. 2022 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Farmy musia byť po celom svete zlikvidované , nie zakázané. Odhaliť je to jednoduché , majú rovnakú spotrebu po celý deň. Všetky finančné transakcie v kryptomenách musia byť zakázané a prostriedky zhabané. Tresty minimálne na 10 rokov v tretej triede....

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 1. 2022 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Tak chápu, že někomu může zdánlivě připadat, že zachování státního monopolu na peníze je pro něj klíčové, proto pak např. na diskuzích musí být adekvátně hustej, ale takový člověk se hluboce mýlí!

Ve skutečnosti státní monopol na peníze je tak zhoubný, že jeho odstranění významně pomůže úplně všem!

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
9. 1. 2022 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jaký monopol? vždyť světově máme snad 200 různých měn. K tomu můžete obchodovat s komoditami, akciemi, cennými papíry, uměním, stravenkami, hřivnami, gombíky, či předkožkami.

Mě teda přijde normální při příchodu domů si odemknout klíčem (byť ho někdo svrchovaný musel vyrobit), než každý den vykopnout dveře a nechat si vyrobit nové příležitostným řemeslníkem. Což je asi tak paralela s energetickou efektivitou centralizované finanční a decentralizované bitcoinové transakce.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 1. 2022 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jistě, máme 200 měn, ale všechno to jsou STÁTNÍ měny ;-).

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A z významné části kryté dolarem :-)

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
9. 1. 2022 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak kup zlato a mas po starostech.
BTC jsou zase z vetsiny kryte chamtivosti. Jako nebyt nesmyslne energeticke narocnosti, tak proti tomu nic nemam. Stacilo by, aby se sireji prijalo schema proof of stake.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 1. 2022 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, je to tak. V zásadě lze mluvit o monopolu amerického dolaru, resp. o monopolu státních ústavů, který monopol amerického dolaru (silou) tlačí.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 1. 2022 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak ať poskytovatel energie zvedne ceny, pokud cítí její nedostatek.

odb
odb
Level Level
9. 1. 2022 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To myslis vazne?

Chcel by som poznat tvoju predstavu ako by mohla fungovat nestatna/neregulovana/nekontrolovana mena.
Preco tu mame rozne antimonoplne a regulacne urady? Vymysleli si ich vlady len tak z pasie?

Cela tato diskusia je zabavna.

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Takže ty jsi zastánce šířen toxického materiálu do krajiny? No, nepodezírám tě že bys to tak cítil, ale takové jsou praktické dopady tvé rady "Tak kup zlato a mas po starostech". pro těžbu zlata v roce 2011 bylo použito 1400 tun rtuti, a značná část skončila v krajině a to ani nepíšu o kyanidu :-)
Oproti zlatu je bitcoin ten ekologičtější, protože dlouhodobě směřuje k ekologickým zdrojům energie, protože shodou náhod ty jsou levný a bitcoin potřebuje ze všeho nejvíc levnou energii, protože pokud zrovna cena skokově neroste, zisky jsou miziví.
Ale chápu, grafiku nemáš, tak za to viníš krypto a toxická kontaminace někde v africe ti je ukradená.

mirek55
mirek55
Level Level
9. 1. 2022 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Blabla, ta rtuť by byla v krajině i bez zlata. Ona se tam vyskytuje přirozeně a jen mění svoje místo.

andir
andir
Level Level
9. 1. 2022 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek ano fake kryptomněty tomu opravdu pomohou :D

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To je argument jak noha. Věděl jsi že chlór, bojový plyn používaný za 1. světoví války se běžně v přírodě vyskytuje? Vlastně i v tví kuchyni v podobě soly. Tak když už tam stejně je, tak co když by jsme až budeš spát ti ho napumpovaly v plynný formě do ložnice? Vždyť jen změníme místo... a změníme sloučeninu na čistej chlor, což obojí se musí stát s tou rtutí.
A můžeme jít dál. Dle tvé logiky vlastně není důvod řešit toxické znečištění... jen měníme místa a sloučeniny. Všechno je tedy úplně v pořádku...

Rtuť se sice vyskytuje přirozeně, ale ve formě sloučenin, ze kterých se pak rtuť vyrábí a používá ktěžbě zlata. Na původním místě v původních sloučeninách problém právě proto nebyla, protože v podobě rudy zůstávala na místě. šutr rumělka ti tak vadí míň než obrovský množství rtuťi co tam přivezeš a otrávíš jí celí široký okolí. Máš další hloupí argument?

mirek55
mirek55
Level Level
10. 1. 2022 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zjisti si co všechno obsahuje uhlí, které se kvůli BTC spaluje. Vzhledem k tomu, že rtuť se při těžbě zlata drtivou většinou už nepoužívá, tak i z tohoto hlediska není BTC ekologičtější. „Hloupí" argument raději ne.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pěknej uhybnej manévr po tom co jsi tvrdil že toxická kontaminace není problém jen proto že rtuť vezmeš a přesuneš. A ke kyanidu nám řekneš co? Také ekologická pohroma u těžby zlata.

Uhlí je drahý zdroj. Těžba bitcoinu má incentivy pro preferování levných zdrojů i za cenu stěhování se za nimi. Proto je uhlí postupně vytlačováno obnovitelnými zdroji, nebo odpadní energií v nedostupných oblastech kde není jiný zákazník s kterým by se o tu energii přetahoval. Samozřejmě to naruší když někde stát dotuje uhelné zdroje, ale to je problém dotací obecně, ne bitcoinu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
10. 1. 2022 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Oproti zlatu je bitcoin ten ekologičtější, protože dlouhodobě směřuje k ekologickým zdrojům energie"

Tak by konečne mohol dôjsť do ciela a kryptofarmy nech si postavia svoje vlastné veterné a solárne elektrárne.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No zatím se migruje třeba k nevyužitým vodním elektrárnam (pár jich je, jedna třeba v rusku), kde byla postavena kvůli dnes již zavřenýmu závodu na výrobu hliníku.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 1. 2022 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Není třeba uhýbat, bylo to jen upozornění na ekologické problémy bitcoinu, které se v případě rtuti ukázaly stejné. Ke kyanidu napíšu co jsem už napsal - jsou přirozeně se vyskytující a naštěstí jsou dost nestálé, takže to není závažný problém - bylo jich vyrobeno neuvěřitelné množství a lidi stále žijí. Stačí jen s nima zacházet opatrně po určitý čas.

To s těma dotacema je jen alibismus. Uhlí je vytlačováno obnovitelnými zdroji ne kvůli jeho vyšší ceně, ale kvůli různým deformacím - uhlíkové povolenky atd. Uhlí je stále nejlevnější, pokud není nijak zvýhodňována jeho konkurence. Kdyby nebylo, tak se na něj všichni vyprdnou, ale ono i přes velkou šikanu celkem prosperuje (v globálu), což ukazuje jeho skutečně nízkou cenu a velkou životaschopnost v nedeformovaném tržním prostředí. Nejsem fanda uhlí, ale Číně a jiným národům na severu nemůžu doporučit, aby se dnes zbrkle zbavili uhlí a přešli na soláry a větrníky, když vím, že je to zatím neproveditelné - z x důvodů.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
10. 1. 2022 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To zlá voľba nie je. Len tých voľných hydro asi nebude zrovna veľa.

coolipi
coolipi
Level Level
10. 1. 2022 05:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jo ale predane bankerum aby si s pomoci servisni organizace zvane centralni banka mohli pomoci pujcovani penez nove penizky dane meny vyrabet, tedy vymyslet si ruzne uroky a pak pujcovat statu ktery tohle nesmi delat.

Prectete si treba zakon 6/1993 Sb. o CNB z roku 1993. CNB vydava statni dluhopisy a stat si musi pujcovat. Za trzni ceny, samozrejme a nesmi od CNB primo.
komentare a vysvetleni zde https://obchod.wolterskluwer.cz/cz/ukazka.dm-13974.pdf
Zijeme v B A N K O K R A C I I

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
10. 1. 2022 06:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zatím je to pořád jenom hračka pro úzký okruh lidí. Pokud dojde k opravdu masovému využití při současné energetické náročnosti, tak se teprve začnou dít věci.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 1. 2022 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek S takovým přístupem jsou i ty Vámi nenáviděné elektromobily ekologické. Tam přeci také všechny ty problematické prvky "mění místo" a říkáte, že je to v pořádku.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Narozdí od tebe já neuhýbám, ale vysvětluji že těžba bitcoinu je ekologičtější než se zdá. Netvrdím že se z uhlí netěží, ale že je to limitováno protože se to často nevyplatí.

Takže zase se dostáváš k tomu stejnýmu nesmyslnýmu argumentu? Pokud tě chápu dobře, tak když se to vyskytuje v přírodě je ok to navozit a ve velkým množství to vypustit do prostředí na jednom místě? Nebo jak mám chápat tvůj argument?

Ne není. Bitcoin je silně konkurenční prostředí nezávislé na místě. To není město který nemůžeš přesunout k levnější energii. Proto je pro bitcoin uhlí drahý. Uhlí ti vychází levně pouze proti zdrojům který můžou za zákazníkem. Bitcoin si dojde za tou levnou energií. Máš odloučenou vodní elektrárnu pro kterou nemáš využití? Jak jí má konkurovat cenou uhlí? Máš odpadní metan po těžbě ropy? Jak mu má konkurovat uhlí, když ho někdo musí ze země vykopat specificky proto abys ho mohl spálit? Když ten metan je odpad co skončí jinak ve fléře?

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, těžaři bitcoinu jsou motivováni takové zdroje hledat, protože těžba je vysoce konkurenční prostředí a to je tlačí k hledání takových zdrojů energie.Další snahy jsou třeba využití odpadní energie, jako je třeba metan při těžbě ropy, který buď uniká přímo, nebo je spalován ve fléře, nebo využití těžby bitcoinu jako "odběratele poslední instance" pro obnovitelné zdroje když zrovna hodně fouká a svítí a buď by se ty zdroje musely vypnout, nebo by ohrozily síť.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No jak by fungovaly? jednoduše. Stačí studovat historii kde to bylo. Měny založené na tom že banky uchovávají zlato a vydávají na ně poukázky tu byly dlouho. Problémy začaly hlavně až když státy přišli a začaly jim umožňovat aby nenesly následky svých hloupých rozhodnutí.

Jak to udělat dnes? Třeba tak že budeš mít měnu s jejíž monetární politikou nemůže manipulovat nikdo, ani státy a ani jednotlivci. V principu bitcoin. Pokud nikdo nemůže měnu ohnout k tomu aby ji zneužil, nepotřebuješ úřad co bude na zneužití dohlížet. Což je lepší než případ státních měn kdy ten kdo dohlíží je zároveň tím na koho se má dohlížet a podle toho to pak vypadá.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
10. 1. 2022 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Co to melete za hovadiny. Metan získaný při těžbě ropy se běžně separuje a říká se mu zemní plyn. Ten se dodává do plynovodu, nebo zkapalňuje. Ve fléře hoří jenom mizivé množství, které nelze z technologických důvodů spotřebovat jinak.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 1. 2022 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Stavíš svojí argumentaci na nevyužitých nebo špatně využitelných zdrojích energie, přitom je jasné, že většina těžebních kapacit bitcoinu je spojena s jinými zdroji. V minulosti to tak bylo určitě a i dnes je jasné, že tomu tak je také.

PS: Kyanidy nejsou chemicky stálé a nevydrží na téhle planetě do nekonečna. Kdyby věděl kde všude se legálně používají a není žádná potíž, tak nemáš fóbii. Tak to máš chápat.

radecekh
radecekh
Level Level
9. 1. 2022 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Zakázat by měli hlavně vás komunisty, co mají potřebu neustále rozhodovat, co je správné a co nikoli. Pokud se shodneme, že je špatné plýtvat elektřinou, tak ji klidně zdražme na desetinásobek, ale nekecejme do toho, kdo ji jak používá. Někdo s ní topí, někdo s ní ohřívá vodu, někdo pomocí ní vyrábí hliník a někdo těží kryptoměny. A je to každého věc. Z hlediska ekologie je úplně jedno, jestli je vyplýtvaná na to, aby někdo něco vytěžil, anebo na to, aby si dal půlhodinovou sprchu. Ale vy ubožáčtí komouši si myslíte, že když budete rozhodovat, co je dobré a co špatné, že svět změníte k lepšímu. Mockrát se už však ukázalo, že je to přesně naopak. Svět změníte k horšímu, protože bude přesně tak ubohý, jako vy.

mittar
mittar
Level Level
9. 1. 2022 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tento svet uz je jen parodie a pravdepodobne probiha neco podobneho co kdysi rozlozilo risi Rimskou a jina imperia ... budou nam rikat jak muzeme odebirat elektriku, vnucovat elektroauta co v zime misto jezdeni furt nabijis zaroven s tim rusi jaderne elektrarny, nad hlavama nam litaji tisice a tisice prazdnych letadel kvuli kvotam, chteji do nas rvat dalsi a dalsi davky, ze kolaps civilizace uz musi byt nadohled ...

mittar
mittar
Level Level
9. 1. 2022 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tomu kdo me dal minus doporucuji vyhledat a precist (linky sem davat nebudu):

Mrzneme a furt nabíjíme. Zima ukázala, proč elektroauta nejsou budoucnost
Parodie na boj s klimatem. Aerolinky kvůli pravidlům EU vyslaly tisíce prázdných letadel
Izraelci znovu průkopníky: omikron chtějí zastavit čtvrtými dávkami vakcíny
Německo odstavuje tři jaderné elektrárny, zbylé odstaví v roce 2022

a pak si dat frtana slivovice na klidne spani :)

radecekh
radecekh
Level Level
9. 1. 2022 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tenhle svět je v pohodě. Nikdy dříve nebyla životní úroveň tak vysoká, nikdy dříve nebylo tak málo hladovějících lidí. Jediný problém je, že dneska se mají chudí tak dobře, že mohou nahlédnout, jak se mají ti bohatší. A to v nich vzbuzuje závist.
A ano, kolaps civilizace je na dohled, ale přesně kvůli lidem, jako jste vy. Lidem, kteří když nic neumí budovat, tak budou ničit, protože to je snadnější.
Dokážete třeba akceptovat fakt, že nadpoloviční většina Němců chce ty atomové elektrárny zavřít? Chápete, co to znamená? To je prostě demokracie. Většina rozhodne. A samozřejmě, všichni si ponesou následky, což je naprosto v pořádku. Pokud jste chytrý, tak se tomu dokážete přizpůsobit. Pokud jste hloupý, tak holt se přizpůsobit nedokážete.

mittar
mittar
Level Level
9. 1. 2022 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh a pro ty pomalejsi a drzejsi jeste doporucuju clanek:

Němci obracejí. Většina chce návrat k jádru

a ja si jdu pustit neco pekneho na koukani ;)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
10. 1. 2022 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh "Chápete, co to znamená? To je prostě demokracie. Většina rozhodne. A samozřejmě, všichni si ponesou následky, což je naprosto v pořádku."

Presne kvôli takýmto debilom Hitler rozpútal vojnu.
Vám vôbec nevadí, že je niečo celospoločensky škodlivé, hlavne, že si to nadpolovičná väčšina odhlasovala.
Čo keby som dal dokopy 10 ľudí a nadpolovičná väčšina by demokraticky odhlasovala, že RadecekH dostane po papuli? Aj to by ste schvalovali?

radecekh
radecekh
Level Level
10. 1. 2022 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Logika není vaše silná stránka, co? Jste schopen pochopit rozdíl mezi tím, když se společnost demokraticky rozhodne o nějakém opatření, které dopadne spravedlivě na všechny (zdražení elektřiny díky tomu, že nechtějí jaderné elektrárny) a tím, když "demokraticky" začnete perzekuovat určitou skupinu obyvatel (Hitler židy, vašich 10 lidí RadeckaH?
Pro primitivy to je možná totéž, ale jinak je to obrovský rozdíl.
Jinak to, že zakážete jaderné elektrárny, není škodlivé. Má to své výhody, stejně jako má své výhody nezavření jaderných elektráren. A to, že bych hlasoval pro to, abychom jaderné zdroje používali, neznamená, že nevidím jejich nevýhody. Bohužel lidi jako vy se pořád tváří, že svět je černobílý a každé rozhodnutí je buď dobré nebo špatné.

Simik
Simik
Level Level
10. 1. 2022 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Němci demokraticky rozhodli a spravedlivě to zaplatíme i my...

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 1. 2022 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh To skôr vaša nie je. Ja som písal o spoločenskej škodlivosti.
"Jinak to, že zakážete jaderné elektrárny, není škodlivé."
Zvýši sa cena? Zvýši. Je to spoločensky škodlivé, či prospešné? Vy tvrdíte, že to nie je škodlivé, takže je to prospešné. Ako je to prospešné, keď nízkopríjmové skupiny budú mať vyššie výdaje a budú sa viacej prepadať do chudoby?
"Bohužel lidi jako vy se pořád tváří, že svět je černobílý a každé rozhodnutí je buď dobré nebo špatné."
Však na vysvetlení, že po zavretí JE sa zvýši cena vám ukazujem, že to nie je čiernobiele. Pozitíva a negatíva sú rôzne, ale negatíva zjavne ovládli ľudské emócie pri hlasovaní a triezvo nezhodnotili, že to povedie k nárastu ceny. Alebo to aj vedeli, dokonca im mohlo byť médiami prezentované, že to stúpne napríklad o 50%, ale vzhľadom na ich príjem ich to netrápilo. Tí ľudia v Nemecku asi vôbec netušia, že elektrická energia ide na burzu, kde sa predáva (nedostatok v Nemecku vyženie cenu) a my si ju potom spätne kupujeme už za zvýšenú cenu, čo pri SK platoch nás dosť zabolí.
A pokiaľ si spíšete klady a zápory, tie reálne, nie hypotetické (možnosť zamorenia a podobne, však ľudia bežne žijú v okolí JE, napríklad Jaslovských Bohuniciach), tak vám jednoznačne vyjde, že JE sú vhodný a výhodný zdroj elektrickej energie.

wrah666
wrah666
Level Level
12. 1. 2022 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Zrovna z perzekuování Radečka a Andira by se mohlo vyvinout takové pěkné, dlouhodobé hobby. A ohledně jádra: Tam není co řešit. Uhlí se nedá pálit durt (už jen proto, že dojde) a nic jiného prostě nemáme. Takzvané obnovitelné zdroje vůbec nejsou zdroji a v okamžiku, kdy je nevyrobí někdo, kdo bere energii z něčeho jiného, tak to mohou zavřít. A fůze je slibná. Ano, možná za pár desítek let. Jenže v tomhle stavu už to JE desítky let. Jádro je prostě jediné, co máme teď hned okamžitě a pro co máme palivo na spoustu let. A jak ukazují jaderné nehody, je i nesmírně bezpečné. Stačí nesnižovat bezpečnostní opatření a nevyvádět s reaktorem šílené pokusy za současného vypnutí zabezpečení. A jako bonus dodám: 3 jaderné elektrárny po 4 1gw blocích zaberou 3 km2. A přímo v areálu můžete mít v příručním skládku docela klidně palivo na 10 let provozu. A jinde další, tudíž je stát desítky let nevydíratelný a stoupající ceny ho nemusí zajímat.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 1. 2022 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Súhlasím s vami.
A celý problém vznikol zavedením "jednotného európskeho trhu". A nepomôže ani to, že štát (ministerstvo) je 51% vlastníkom. EU by im okamžite dala pokutu. Takže aj keď máme prebytok elektrickej energie asi 20%, tak to nefunguje tak, že tu si minieme svoje za NAŠE ceny a zvyšok predáme za vyššie. Všetko ide na trh, tam sa zvýšeným záujmom (nemci zavreli 3 JE a o rok ešte 3 JE zavrú) vyhnali ceny, však nemci majú dosť peňazí, keď nemecké firmy (dcéry, Telekom, WV a iné) vyvážajú kapitál do materskej krajiny. Oni rozchytajú väčšinu a u nás už VSE už ani nepripája nových odberateľov (reálna skúsenosť na kontaktnom mieste). Výsledkom je, že obce majú nové zmluvy s brutálnym nárastom cien. https://spis.korzar.sme.sk/c/22809551/spisska-nova-ves-a-okolie-moze-zostat-od-januara-bez-elektriny.html

Akuh
Akuh
Level Level
9. 1. 2022 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Pokud chceš aby byty zdražovaly ještě rychleji než zdražují teď a příroda se devastovala v také rychleji... tak zastávej svůj názor.

Vy komanči mýte totiž jeden problém nechápete souvislosti. Krypto, konkrétně bitcoin pro řadu lidí funguje jako udržitel hodnoty v dlouhodobém časovém horizontu, zkrátka je to nástroj pro spoření. Když ho zakážeš, ti lidi budou peníze schovávat jinam. Někdo do akcií, někdo do nemovitostí, někdo do zlata (jehož těžba je o dost méně ekologická než bitcoin).
Pokud by bylo po tvém, tak za chvíli budeš brečet že byty jsou moc drahý (dražší než teď) a v novinách si budeš číst o tom jak vzrostla těžba zlata a možná sem tam něco o ekologických následcích.

mirek55
mirek55
Level Level
9. 1. 2022 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Označuješ ho za komunistu a pak ho obviňuješ, že kdyby bylo po jeho, tak jsou byty drahý. Jenže za komunistů byly byty pro všechny, půjčky pro mladé na postavení domu bezúročné a prakticky neexistovalo bezdomovectví. Dále si ujasni další rozpor - na BTC bylo spáleno hodně uhlí a nikdo už to nevrátí zpět. Kyanidy při těžbě zlata nejsou nijak stabilní sloučeniny, tak to tolik nepřeháněj.

coolipi
coolipi
Level Level
10. 1. 2022 04:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Par postrehu. Akuh ma pravdu v tom, ze lide hledaji drzitele hodnoty v prostredi, kde staty zavedly meny, ktere ovsem predali k vyrabeni bankerum.

Bohati v Cesku si buduji BYTCOIN, tedyt skupuji byty ktere nejsou nijak poradne zdaneny, aby se nevyplatilo je jen tak bez vyuziti drzet. BITCOIN je odvar tohoto schematu, ktery ale umoznil skocit do schovavani financnich prostredku pred ostatnimi (nakupem neceho co ostatni nemaji) i mene majetnym lidem. A to rovnou z obyvaku.

Ale kdyz to srovnate, tak jde o stejne plytvani. V jednom pripade se promrha spousta prostredku, aby si majitel mohl nosit klice od neceho co nehodla sdilet a je to vycerpatelny zdroj (ano BYTCOIN je limitovany mistem na staveni). V druhem pripade majitel nosi v kapse nejaky token (a pamatuje si heslo) od spalene energie.

Je to mrhani v obou pripadech. Bitcoin je jen zrcadlem systemu. Kopiruje vsechny jeho neduhy. A pritom na zacatku to mel byt prostredek, jak dorucit lidem medium (=menu) s kterou by mohli platit za transakce mezi sebou, nekontrolovanou nikym jinym (at uz statem nebo bankeri).

Kdyby stat vydaval penize a staral se o ferove prerozdelovani (= investice, nejsem komanc) tak nebyla potreba, aby lidi hledali kam utect. A nevzniknul by ekonomicky paskvil kryptomen, ktere byly od zacatku nastavene ekonomicky spatne - deflacni, omezene, potrebujici neustale palit energii.

Treba dalsi generace kryptomen bude setrnejsi. Chce to pri jejich navrhu hodne myslet a spocitat si, jak se budou vyvijet.

Jeste jeden postreh. Nejvetsi kryptomenou, tedy ehmm,.. ekologickou katastrofou srovnatelnou s kryptomenou je instrukcni sada X86, ktera diky sve slozitosti a neefektivite spotrebuje 2/3 energie v instrukcnim dekoderu. Misto pocitacu fungujicich s 10W spotreby CPU mame stolni pocitace kde CPU zere 100W. V nekterych statech je spotreba IT neco mezi 2-10% (spis odhadovano do budoucnosti) a nemala cast z toho jde prave na paleni pomoci X86 procesoru.

Takze misto vymyceni kryptomen by zatim bylo lepsi... zakazat Intel.

radecekh
radecekh
Level Level
10. 1. 2022 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Za komunistů samozřejmě byty pro všechny nebyly, ale to se vám kovaným komunistům pro které byly, asi těžko vysvětluje. Zkuste se podívat, kolik bylo průměrně členů domácnosti za komunistů a kolik je dneska. A pokud budete objektivní, tak uznáte, že tenkrát evidentně nemohl každý bydlet, tak jak chtěl, a v bytech se často mačkalo více generací.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 1. 2022 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh A dneska byty pro všechny jsou? Bezdomovci nebyly, takže smůla, prostě moje tvrzení je blíž realitě než tvůj pokus o vyvrácení. Použít v připadě srovnání komunistů a dnešní doby „tenkrát evidentně nemohl každý bydlet, tak jak chtěl" je čistý demagog. Dneska snad každý bydlí jak chce?

Průměrný počet členů v domácnosti je ovlivněn pojmem, který jako kapitalista jistě znáš - bydlením v nájmu - to za komančů neexistovalo a dost to zkresluje situaci při porovnávání. Lidé co dají půlku platu za nájem vážně nejsou šťastní a veselí.

Irving
Irving
Level Level
10. 1. 2022 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Tak ti majitelé bytů je většinou pronajímají, jinak by to držení nebylo až tak výhodné. Bitcoin a obecně kryptoměny je bohužel opravdu obrazem doby, kdy jde o vydělávání peněz bez nějakého společenského přesahu. Asi se shodneme v tom, že jako měna nefungují - kdo z těch, co je tak obhajují, si za ně někdy opravdu něco koupil? Přitom třeba v Alze to jde. Je to prostě to samé jako různé spekulativní finanční operace - short selling, různé finanční deriváty apod., prostě vydělávání peněz bez jakéhokoliv pozitivního vlivu nebo smyslu pro okolní svět.
S těma x86 jste ale hodně vedle, na rozdíl od těžebních rigů jedou na maximální výkon a s maximální spotřebou jenom minimum času, většinou budou v idle. Navíc i troufnu říct, že většinu té spotřeby IT budou dělat servery, kde alternativa x86 zatím moc není.

Akuh
Akuh
Level Level
10. 1. 2022 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Kryptoměny jsou obrazem doby kdy státy zničili peníze a trh reaguje snahou je vytvořit znovu održené od států aby se státy donekonečna nemohly zadlužovat a platit to okrádáním lidí o úspory skrze inflaci..

No, naposledy jsem si koupil pizzu. Uznávám, trochu to sabotují transakční poplatky a onchain platby, protože jsem musel čekat na zařazení do bloku, ale to by snad brzy mělo být vyřešený, protože confirmu přes který platební brána té pizzerie, ale i tuším i té Alzy příjmají BTC konečně přijde s podporou LN a tak budou k dispozici okamžité platby s minimálními poplatky...

coolipi
coolipi
Level Level
12. 1. 2022 01:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Kdyz je nizke ci neexistujici zdaneni vycerpatelneho statku (bytu tu nemuzeme kvuli omezeni ruznych kapacit mit neomezene), tak se majitelum vyplati je nepoustet na trh a v podstate si uzivat podobneho efektu jako majitele bitcoinu - jet na bubline. Stavi se porad, ale porad neni pro chude lidi levne bydleni. No protoze na drahe nove byty maji jen ti bohati. A tem jak pisu se nevyplati nechat si snizovat cenu investice tim ze tam nekoho neznameho nechaji bydlet.

BYTCOIN je proste dalsi forma zlata pro bohate. Nasledne to zvysuje cenu bydleni pro ostatni - trh nefunguje.

S temi x86 si myslim ze zas tak daleko od pravdy nejsem - nejde jen o maximalni spotrebu a maximalni vykon. Jde i o idle spotrebu. Samozrejme (a to jsem se snazil zavrit oci) nepocitam vsechnu spotrebu, protoze jsou ty monitory, disky, periferie atd atd. Ale v absolutnich cislech bychom se mozna divili, kolik TWh rocne tohle spolkne.

Alternativa x86 neni diky setrvacnosti a zavislosti na instrukcni sade kvuli tomu, ze zkompilovane programy si clovek uz tezko bude prekompilovavat na jinou platformu. Ale vypada to ze se blyska na lepsi casy, Itanium se potopilo, mobilni telefony s X86 taky. Holt bude to trvat dlouho nez bude vsude RISC-V a podobne otevrene systemy.

FYI ja mam desktop na ARM. A na to co delam mi to staci.

doriel
doriel
Level Level
12. 1. 2022 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Bezdomovci nebyli, nebo se o tom nemluvilo a tudíž problém nebyl vidět?

"Lidé co dají půlku platu za nájem vážně nejsou šťastní a veselí."
- asi nepobrali moc inteligence a dovedností, když si to nezařídí jinak. Stát se dneska stará o každého hejhulu, který na úřadě podá pár žádostí.

doriel
doriel
Level Level
12. 1. 2022 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh "Stavi se porad, ale porad neni pro chude lidi levne bydleni. BYTCOIN je proste dalsi forma zlata pro bohate. Nasledne to zvysuje cenu bydleni pro ostatni ­- trh nefunguje."

Souhlasím.

"Alternativa x86 neni diky setrvacnosti a zavislosti na instrukcni sade kvuli tomu, ze zkompilovane programy si clovek uz tezko bude prekompilovavat na jinou platformu."

Také souhlasím. Za mě je to o pohodlnosti dnešních lidí. Už ten mobil z ruky prostě nedáme, jsme zvyklí si pustit ten Word a napsat v něm dopis, ikdyž třeba i plná moc může být napsaná rukou. A na téhle pohodlnosti vydělává IT sektor. Změna je pro většinu lidí nežádoucí, znamená to hodně práce.

Já osobně když jdu po obchodním domě (pro mě "doupě neřestí a výkladní skříň plýtvání a okázalosti"), tak se dívám, co jednotliví prodavači ve svých obchodech dělají. Všichni do jednoho sedí za computerem a něco tam čtou, ťukají, ... a za tohle mají jako dostat zaplaceno? Dneska (v záapadním světě) už hodnotu samotnou vytváří moc málo lidí a spousta se jen veze. Je to úžasné, kam jsme to dotáhli, ale měli bychom zbystřet. Složitost systému dosáhla té úrovně, že lidé už nejsou schopni sami navrhovat stroje (PCB např.), postavit si vlastní skříň? kdo to dneska dělá? vše musí být dokonalé, pravoúhlé, z IKEI. Lidi už ani neumí vyhledávat v dokumentech, CTRL F to řeší.. smutné..

Všechno to jede na setrvačnosti, která vyhovuje pouze určitému procentu. Je to jen o tom, jestli s nimi nastoupíte na loď a upřednostníte svou osobní důležitost, nebo přijmete své místo ve světě a uznáte, že nemůžete mít vše. Taky bych chtěl mít Bentley, ale prostě ho nikdy mít nebudu a půjčit si na to nehodlám, což někteří lidi nechápou a svojí vinou se dostávají do problémů. Na tom pak vydělávají další lidi, kdy to co vyděláte teče jinam než k Vám. Že plýtváme prostředky je nad slunce jasné, ale taková je lidská povaha.

Akuh
Akuh
Level Level
12. 1. 2022 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh "BYTCOIN je proste dalsi forma zlata pro bohate. Nasledne to zvysuje cenu bydleni pro ostatni ​- trh nefunguje. "
Nesmysl. Bohatí nepotřebují bitcoin. Mají akcie, mohou kupovat nemovitost, mají i to zlato. Chudí nemají nic. Mají jen inflaci která jim žere ty male úspory které mají s prakticky nulovými úroky pod inflací. Právě chudým bitcoin pomůže nejvíc a je tím co může narovnat státy pokřivený trh na který chudí doplácí nejvíc.

coolipi
coolipi
Level Level
12. 1. 2022 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh No vsak jsem take nepsal o bitcoinu ale BYTCOINU - proste hromadeni BYTU (jako nemovitosti). Pozor na Y/I. Bylo to v nadsazce, hromadeni BYTU pojmenovano BYTCOINEM.

Jinak souhlas, krome
"Právě chudým bitcoin pomůže nejvíc a je tím co může narovnat státy pokřivený trh na který chudí doplácí nejvíc."

Podle me by chudym pomohl bitcoin dvema zpusoby - jednak jako medium pri smene (penize - taky se to jmenuje coin) a pri spekulaci - tezeni.

S prvnim souhlasim, bohuzel prevladlo to druhe a to tedy nevim jak to narovnava pokriveny trh.

coolipi
coolipi
Level Level
12. 1. 2022 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Souhlas. Asi jsem vyjimka, protoze zrovna PCB navrhuju :-) a taky mam jeste monochromaticky displej 84x48 pixelu na telefonu. Pozor, uz graficky!

Ale abych rekl pravdu, spis vidim problem v tom, ze lide prestavaji byt schopni pochopit svet kolem sebe a ze neumi v globalizovanem svete jazyky.

Holt kazdy nema ambice misto zevlovani online se trochu hecnout a jit za nejakym dulezitejsim cilem. Akorat by spolecnost nemeli ridit zevlove, ale lide, kteri se koukaji za obzor a nenechaji se zavalit blbostmi ktere se snazi tvarit ze se jim musite venovat.

wrah666
wrah666
Level Level
12. 1. 2022 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Kámoš měl pár desítek tisíc. Rýpal jsem do něj, ať je dá do etherea, které zrovna tou bodou bylo za 1000 doláčů. No neposlechl.. Mohl mít za cca rok původní penízky, plus minimálně 100 tisíc zisk.. (kdyby prodal pří maximu tak skoro 200. No, neposlouchal, teď do něj začal opatrně odkládat po pár stovkách.
PS: a jako platidlo pro mezinárodní transakce je to geniální. LEvnější a rychlejší než bankovní převod, za který si banksteři říkají neskutečné sumy. A jako bonus: Já můžu prokázat, že jsem poslal na účet zadaný protistranou. Ale pokud bude chtít nějaký šmníráček zjistit, kdo jsem já a kdo protistrana, dost se zapotí. (a ne, nejsem mafián, peníze mám legálně. Ale velmi slušně řečeno je státu pendrek do toho, kde a jak je utrácím. Daně z toho dostal.

Reklama
Reklama