Recenze Grafiky a hry ATI

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu | Kapitola 10

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

17

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu 2. Syntetické benchmarky - 3DMarky 3. Syntetické benchmarky - pokračování 4. Direct3D - Half-Life 2 5. Direct3D - Far Cry 6. Direct3D - Battlefield 2 7. Direct3D - Painkiller: BOOH 8. OpenGL - Doom 3
9. OpenGL - Chronicles of Riddick 10. Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0 11. Hratelnost - další hry pro DirectX 12. Hratelnost - moderní hry pro OpenGL 13. Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon 14. Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon 15. Vyhodnocení testu a Best of Test

Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.

Reklama

Hratelnost - o co se jedná

Protože se jedná o velké srovnání grafických karet v herním výkonu, rozhodl jsem se uvést tři neobvyklé kapitolky, které jsou zatím spíše takovým pokusem, co na to vy, čtenáři, řekněte. Jedná se o tabulky s maximálními nastaveními jednotlivých her na jednotlivých kartách, při kterých je daný titul ještě hratelný a optimálně hratelný. Zde jsou kraťoučké vysvětlivky k tabulkám:

  • Sloupec optimální: nastavení, kdy karta dosahuje více než 50 snímků za sekundu a hra je tedy plynule hratelná
  • Sloupec nejkvalitnější: nastavení, kdy je ještě možné hru hrát a odpovídá hranici 30 snímkům za sekundu

Toto rozdělení je bez znalosti minimálních FPS v jednotlivých hrách možná trochu umělé, ale přibližně odpovídá zkušenostem hráčů. Pokud s jednotlivými hranicemi nesouhlasíte, můžete napsat poznámku do diskuse pod článkem a já se pokusím pro příště poučit. V každém případě, pokud již máte zájem o nějakou grafickou kartu, zde se můžete podívat, jak si povede ve vašich oblíbených hrách.

Při vybírání lepšího nastavení jsem většinou vycházel z toho, že anti-aliasing a anizotropní filtrování obrazu jsou lepší než vysoké rozlišení, s čímž doufám budete souhlasit.



Důležitá poznámka: Pokud jsou hodnoty v tabulce uvedeny šedě, znamenají mírnější nastavení grafiky ve hře! Toto je použito u low-endových karet a pro detaily nastavení se podívejte do prvního článku našeho srovnání. Některé benchmarky ale nebyly na low-endu vůbec spouštěny.

Half-Life 2

Half-Life 2

optimální

nejkvalitnější

Radeon X300SE HM

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

Radeon X300SE

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

Radeon X300

800x600, bez AA/AF

1280x1024, bez AA/AF

Radeon X550

800x600, bez AA/AF

1280x1024, bez AA/AF

Radeon X600XT

800x600, bez AA/AF

1280x1024, bez AA/AF

Radeon X700

1280x1024, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

Radeon X700Pro

1024x768, 4xAA/8xAF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X800GT

1024x768, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X800

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X800GTO

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X800XL

1600x1200, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X850Pro

1600x1200, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X850XT

1600x1200, 4xAA/8xAF+

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X850XT PE

1600x1200, 4xAA/8xAF+

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X1300Pro

1024x768, 4xAA/8xAF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X1800XL

1600x1200, 4xAA/8xAF+

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 6200 TC

(800x600, bez AA/AF)

1024x768, bez AA/AF

GeForce 6200 64-bit

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

GeForce 6200 128-bit

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

GeForce 6600LE

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

GeForce 6600

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

GeForce 6600GT

1024x768, 4xAA/8xAF

1280x1024, 4xAA/8xAF

GeForce 6800LE

1024x768, 4xAA/8xAF

1280x1024, 4xAA/8xAF

GeForce 6800

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

GeForce 6800GT

1600x1200, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 7800GT

1600x1200, 4xAA/8xAF+

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 7800GTX

1600x1200, 4xAA/8xAF+

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Jak jste mohli vidět na grafech, Half-Life 2 je výrazně limitován procesorem, ale jeho grafika je zároveň velmi nenáročná. To je vidět již podle nastavení, která jsou v tabulce uvedena, při nichž je často možné nastavit až 1600x1200 a 4xFSAA a přitom je hra stále plynulá.

Far Cry

Far Cry

optimální

nejkvalitnější

Radeon X300SE HM(800x600, bez AA/AF)1024x768, bez AA/AF
Radeon X300SE(800x600, bez AA/AF)1024x768, bez AA/AF
Radeon X300800x600, bez AA/AF1280x1024, bez AA/AF
Radeon X550800x600, bez AA/AF1280x1024, bez AA/AF
Radeon X600XT800x600, bez AA/AF1280x1024, bez AA/AF+
Radeon X700

1024x768, bez AA/AF

1280x1024, bez AA/AF

Radeon X700Pro

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

Radeon X800GT

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X800

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X800GTO

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X800XL

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X850Pro

1024x768, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X850XT

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X850XT PE

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Radeon X1300Pro

800x600, bez AA/AF

1024x768, bez AA/AF

Radeon X1800XL

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 6200 TC800x600, bez AA/AF1024x768, bez AA/AF
GeForce 6200 64-bit800x600, bez AA/AF1024x768, bez AA/AF
GeForce 6200 128-bit1024x768, bez AA/AF1280x1024, bez AA/AF
GeForce 6600LE1024x768, bez AA/AF1280x1024, bez AA/AF
GeForce 6600

800x600, bez AA/AF

1280x1024, bez AA/AF

GeForce 6600GT

1280x1024, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

GeForce 6800LE

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

GeForce 6800

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

GeForce 6800GT

1024x768, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

GeForce 7800GT

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 7800GTX

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Dále zde máte Far Cry, ve kterém jsou již vidět omezené detaily u low-endových karet (konkrétně nastavení na Medium). Tato hra již dává grafickým kartám pořádně zabrat a plynule si ji v rozlišení 1600x1200 s vyhlazováním nezahrajete ani na GeForce 7800GTX.

Battlefield 2

Battlefield 2

optimální

nejkvalitnější

Radeon X700

x

1024x768, bez AA/AF

Radeon X700Pro

x

1280x1024, bez AA/AF

Radeon X800GT

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

Radeon X800

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

Radeon X800GTO

1024x768, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X800XL

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X850Pro

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

Radeon X850XT

1024x768, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X850XT PE

1024x768, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF

Radeon X1300Pro

x

1024x768, 4xAA/8xAF

Radeon X1800XL

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 6600

x

1024x768, bez AA/AF

GeForce 6600GT

1024x768, bez AA/AF

1024x768, 4xAA/8xAF

GeForce 6800LE

x

1024x768, 4xAA/8xAF

GeForce 6800

1280x1024, bez AA/AF

1280x1024, 4xAA/8xAF

GeForce 6800GT

1024x768, 4xAA/8xAF

1280x1024, 4xAA/8xAF

GeForce 7800GT

1280x1024, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

GeForce 7800GTX

1600x1200, 4xAA/8xAF

1600x1200, 4xAA/8xAF+

Proškrtnutá políčka zde znamenají, že jsem hru netestoval v takovém nastavení, aby na dané kartě překročila danou mez snímků za sekundu. U levnějších karet je vidět, že bude pro plynulost nutné výrazněji omezit detaily v nastavení hry, což samozřejmě není žádný problém.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama