Recenze Grafiky a hry ATI

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu | Kapitola 4

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

17

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu 2. Syntetické benchmarky - 3DMarky 3. Syntetické benchmarky - pokračování 4. Direct3D - Half-Life 2 5. Direct3D - Far Cry 6. Direct3D - Battlefield 2 7. Direct3D - Painkiller: BOOH 8. OpenGL - Doom 3
9. OpenGL - Chronicles of Riddick 10. Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0 11. Hratelnost - další hry pro DirectX 12. Hratelnost - moderní hry pro OpenGL 13. Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon 14. Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon 15. Vyhodnocení testu a Best of Test

Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.

Reklama

Herní testy

Herní testy jsou na následujících šesti stranách rozděleny na Direct3D a OpenGL a byly záměrně vybrány jen hry, které jsou pro testování grafik buď nutností (HL2, Far Cry, Doom 3) nebo skvěle škálují výkon (zbylé). Jen bych rád upozornil, že v grafech nenajdete low-endové karty, protože ty byly testovány na svém vlastním nastavení jak hardwaru, tak her samotných. Jako základ pro herní grafiku považuji GeForce 6600 nebo Radeon X700, které jsou také startovním bodem následujících kapitol.

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu

Přestože je Half-Life 2 poměrně výrazně limitován procesorem, rozhodl jsem se uvést graf i pro výsledky grafických karet v nastavení bez FSAA a AF. Rozdíly jsou ale patrné až při vyšších rozlišeních.

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu

V nastavení s 4xFSAA a 8xAF jsou již výsledky poměrně jasně patrné. Jen připomenu, že hra je testována v mapě ixbt01, která znázorňuje jízdu vozítkem v dlouhém vodním kanálu a jsou tedy mohutně využívány shadery.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama