Recenze Grafiky a hry ATI

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu | Kapitola 13

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

17

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu 2. Syntetické benchmarky - 3DMarky 3. Syntetické benchmarky - pokračování 4. Direct3D - Half-Life 2 5. Direct3D - Far Cry 6. Direct3D - Battlefield 2 7. Direct3D - Painkiller: BOOH 8. OpenGL - Doom 3
9. OpenGL - Chronicles of Riddick 10. Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0 11. Hratelnost - další hry pro DirectX 12. Hratelnost - moderní hry pro OpenGL 13. Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon 14. Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon 15. Vyhodnocení testu a Best of Test

Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.

Reklama

Průměrný výkon v hrách

Jako v předchozích třech dílech bych na tomto místě rád uvedl průměrný výkon, kterého jednotlivé grafické karty dosahovaly, což je východisko pro celkové vyhodnocení našeho testu. Nejdříve zde uvedu dvě tabulky (pro nastavení bez FSAA/AF a s 4xFSAA/8xAF), ve kterých jsou shrnuty průměry výkonu ze tří rozlišení v daných hrách a vyznačeny minimální a maximální hodnoty pro každou hru.

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu

Tyto tabulky opět uvádím hlavně pro orientaci, protože z nich následně vychází výpočty pro celkový průměr. Zde bych ještě rád poznamenal, že průměrný výkon může samozřejmě skutečné schopnosti karty trochu zkreslovat, ale proto uvádím také zvlášť nastavení bez optimalizací a s nimi, aby bylo možné srovnat dopad FSAA/AF na výkon.

Výsledky z těchto tabulek jsem shrnul do jiné tabulky a také do dvou grafů, což vám následně ukáži. V tabulce je uveden i dopad FSAA na výkon a průměrný výkon v procentech vztažený k GeForce 7800GTX. Tyto hodnoty se mohou trochu lišit od předchozích článků, protože jsou použita o něco odlišná vzorová data. V základě je ale vše stejné.

Průměrbez AA4xAADopadPrůměrPrůměr %
GeForce 7800GTX SLI

106,6

93,0

-12,8%

99,8

119,1%

GeForce 7800GT SLI

104,4

88,9

-14,9%

96,6

115,4%

GeForce 7800GTX

95,8

71,7

-25,1%

83,8

100%

GeForce 6800GT SLI

92,8

74,4

-19,8%

83,6

99,8%

GeForce 7800GT

89,5

64,8

-27,6%

77,1

92,1%

Radeon X1800XL

80,5

63,5

-21,1%

72,0

86,0%

Radeon X850XT PE

80,5

60,4

-25,0%

70,5

84,1%

Radeon X850XT

77,4

56,8

-26,6%

67,1

80,1%

GeForce 6800GT

71,4

50,1

-29,8%

60,8

72,6%

Radeon X800XL

68,8

48,8

-29,1%

58,8

70,2%

GeForce 6600GT SLI

72,0

44,6

-38,0%

58,3

69,6%

Radeon X850Pro

68,8

47,3

-31,3%

58,0

69,3%

Radeon X800GTO

59,8

39,9

-33,3%

49,9

59,6%

GeForce 6800

59,3

39,2

-33,9%

49,2

58,8%

Radeon X800

55,7

35,8

-35,7%

45,7

54,6%

Radeon X800GT

54,3

34,4

-36,7%

44,4

53,0%

GeForce 6600GT

54,2

32,1

-40,8%

43,1

51,5%

GeForce 6800LE

44,3

31,0

-30,1%

37,7

45,0%

Radeon X700Pro

40,7

25,2

-38,0%

33,0

39,4%

Radeon X1300Pro

33,6

20,8

-38,0%

27,2

32,5%

Radeon X700

33,1

18,6

-43,6%

25,9

30,9%

GeForce 6600

32,5

18,4

-43,5%

25,5

30,4%

Tabulka je srovnaná podle výkonu celkového výkonu, takže se na prvních místech nachází SLI konfigurace a grafické karty rodiny GeForce 7. Opět bych se pokusil vyvodit několik postřehů:

  • Rozdíl ve výkonu GeForce 6/7 a jejich SLI konfigurací je zde ovlivněn limitací her procesorem. Podrobnější rozbor SLI, které má rozhodně podstatně větší než 19% vliv na výkon, vám přinesu v některém z dalších článků.
  • Dopad FSAA na výkon je u levných karet přes 40%, což je velmi výrazné.
  • U karet s 256-bitovou paměťovou sběrnicí a větším počtem pixel pipelines je dopad FSAA na výkon menší.
  • Nejméně na FSAA doplácí ze sólových Radeon X1800XL, což je pro novou architekturu dobrá zpráva.

Další věci byste si pak dokázali vyvodit sami, materiálů je na SHW v tuto chvíli mnoho a mnoho. Ovšem na tomto místě ještě uvedu slíbené grafy, ve kterých je průměrný výkon jednotlivých karet v hrách jasně znatelný:

Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu

Pořadí se v obou grafech trochu prostřídalo, ale nic radikálního to není. Vedou SLI konfigurace a GeForce 7, následuje Radeon X1800XL a 16-pipelinové modely série Radeon X850. Opačný konec grafů okupuje GeForce 6600 a Radeon X700.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama