Nabíjecí křivky li-xx akumulátoru jsou známé a dané, stejně jako nabíjecí postup - tj. fáze CC, kdy se zastropuje nabíjecí proud a napětí na baterii se postupně zvyšuje a pak následuje fáze CV, kdy se zastropuje nabíjecí napětí a nabíjecí proud postupně klesá - to je ta dlouhá doba po nabití cca 80%. Samozřejmě na těchto výkonech do toho vstupuje například oteplení nabíječky či baterie, které nabíjecí výkon může omezit. Popsaná baterie není v nabíjení ničím výjimečná, jen ve fázi CV je použito vyšší konečné nabíjecí napětí, což dovolí udržet déle vyšší nabíjecí výkon. Po dodání potřebné energie a odpojení nabíječky napětí na baterii samozřejmě klesne. Takto mohou snadno postupovat všichni - ovšem cenou za to je překročení napěťového limitu baterie během nabíjení, což má negativní vliv na životnost. Tudíž otázkou je, zda ona baterie je odolnější proti překračování konečného nabíjecího napětí nebo jen na životnost kašlou a raději se předvádějí v otázce rychlosti nabíjení.
Ostatně +/- to samé vidíme při nabíjení baterií mobilních telefonů, kde čínští výrobci používají stejný "trik", neřkuli že exibujií v počtu mAh na daný objem, ovšem je toho dosaženo právě tím, že baterii nabíjejí místo 4.2V na 4.35-4.4V, což má podstatný dopad na množství uložené energie, ovšem BFU hýká nadšením, jak "silnou" má baterii oproti více konzervativnímu Samsungu či Applu.
Takže baterie z LFP článků jsou pod 100USD/kWh, tj. pod dejme tomu 2400Kč/kWh, takže 50kWh baterie 120tKč. Baterie přitom představuje +/- 40% ceny EV. Z toho mi plyne, že onen hypotetický EV by měl stát 300tKč, nedotovaný. Kde takové EV jsou?
"...lithium se řeší hned na několika frontách. Dochází k jeho nahrazování jinými prvky, třeba už dnes jsou používány akumulátory s příměsí křemíku, jehož podíly se postupně zvyšují..." Možná by nebylo od věci si nejdřív o Li-Ion akumulátorech něco nastudovat - je snaha křemík používat jako příměs do anody (standardně z grafitu) , zatímco lithium se používá v elektrolytu/katodě. Pokud by se podařily vyřešit problémy s užitím většího podílu křemíku v anodě a tím k podstatnému zvýšení měrné kapacity akumulátoru, došlo by sice k poklesu potřebného množství lithia na jednotku kapacity, ale věcně je tvrzení o náhradě lithia křemíkem u aktuálně používaných chemií akumulátorů zcela nesmyslné - každý prvek se používá v jiné části akumulátoru.